Heltid, ikke deltid!

Besøk av Kjersti Stenseng

Tirsdag 10. august var Kjersti Stenseng, Marte Mjøs Persen, Benjamin Jacobsen og Stig Morten Frøiland på besøk på Øygarden lokalmedisinske senter (LMS) sammen med representanter fra Øygarden Arbeidarparti, Marianne Sandahl Bjorøy og Ingvild Skaar. Fagforbundet var også representert ved hovedtillitsvalgt Bodil Aleksandersen.

Leder på LMS Tonje Tangen Alvsvåg fortalte om historien bak oppbyggingen av senteret og hvilke tjenester som nå kan tilbys lokalt i Øygarden. Vi fikk også innblikk hvordan de har arbeidet for å få til heltidsstillinger, blant annet ved hjelp av langvakter. Tillitsvalgt var også representert for å fortelle om hvordan det er å arbeide langvakter. Vi fikk omvisning på bygget og fikk se flotte, moderne lokaler.

Besøket ble avsluttet med en samtale med representanter fra Eldrerådet. De ønsket særlig å fremheve at digitaliseringen ikke må skape utenforskap, at ikke velferdsteknologi erstatter trygg bemanning og at vi må styrke den kulturelle spaserstokken.

Etter besøket på LMS var vi så heldige å få med oss Kjersti på stand utenfor Sartor senter. De vi møtte var tydelige på at de ønsker regjeringsskifte og at det nå må bli vanlige folk sin tur!

Dette var en dag som virkelig ga oss en boost inn i valgkampen!

Bilder av stand ved Sartor

Stand på Sotraplassen